tisdag 21 december 2010

Quadframe Mini byggguide del4

Så här ser det ut när Led remsan är på plats under armen och på sidan under motorn.


Jag gjorde en depron hatt till den också!
den har väl egentligen två funktioner, nr1 är att skydda imot snö och väta, och nr2 är att hålla gyrona varma!
Hatten är gjord av två stycken lager av 3mm depron, funderade ett tag på att lägga in aluminium folie i mellan lagerna depron för att isolera ytterligare, men jag tänkte att det är lite väl överkurs.
jag gjorde ett runt hål i toppen av hatten där jag satte genomskinlig plast för att jag ska kunna se om lys dioden på kortet lyser.
Jag gjorde hatten bara så lång så att den täcker ner till fartreglagen eftersom jag tänker att dom kan behöva lite kylning. En annan positiv detalj med att ha fartreglagen monterade i kroppen är att dom värmer gyrona och elektroniken lite eftersom dom är monterade rakt ovanpå!

Jag gjorde provflygningen idag också!
klockan var ca 20.00 och det var 10 minusgrader och nysnö, ganska blåsig dag även idag men är man sugen på att provflyga så är man!

Provflygningen erbjöd inga konstigheter, tvärtom jag tyckte den flög bättre än någonsin!
Jag antar att det har med att göra att den är lättare nu och därför flyger bättre, och jag tycker även att den klarade vinden bättre än tidigare, jag vet inte om det kanske beror på att armarna är kortare och tunnare.
lysdioderna fungerar så grymt bra, det är inga problem alls att flyga trots att det är helt mörkt ute, det är nästan lättare till och med eftersom det inte går att ta miste på åt vilket håll den pekar!
Eftersom att det inte var några problem trots att det var 10- grader så antar jag att hatten fungerar!

En suddig bild ifrån prov flygnings tillfället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar