fredag 3 december 2010

Quadrocopter batteri förgrenings kontakt

Jag ska använda min quad för att prova ut några olika fartreglage för butiken, men först måste jag modda den lite så att det går enkelt att byta mellan olika reglage.
först ska jag göra en förgrenings kontakt med Deans T kontakter så att jag kan koppla in alla fyra reglage till batteriet.

Fyra hon kontakterna jag tänkt använda och två små fyrkantiga koppar bitar.


Här har jag lött fast dom fyra kontakterna på en av koppar plattorna.
jag har även förberett nästa platta med lödtenn, (alla kontakter är vända åt samma håll)


Här är alla kontakter på plats och även sladdarna till den ensamma kontakten som går till batteriet, den uppmärksamma läsaren kan se att jag har en hon kontakt även på sladden till batteriet (batteriet har också hon kontakt), men Deans är inte lesbisk tyvärr så det måste jag göra om...
tyvärr tog mitt lödtenn slut så jag får fortsätta i morgon!


Om det inte vore för den lesbiska deans kontakten så skulle jag ha varit klar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar