måndag 20 december 2010

Några nya produkter till butiken!

Det kom några nya produkter till butiken idag, dom kommer läggas upp i butiken om några dagar..

En liten microkamera med inbyggd 5.8ghz videosändare, kontakten väger mer än vad kameran och videosändaren gör. videosändaren är på 10mW och kameran har 380 tv linjer, vilket inte är jätte mycket, men inte jätte dåligt heller, det ska bli spännande att testa den framöver..
Jag vet att det finns dom som har hängt på såna här på sina Parkzone Vapor med gott resultat (5.8ghz fungerar bra tillsamans med 2.4ghz radio).

Fördelen med den här kameran är att allt är komplett och färdigt, inget lödande bara att koppla in 3.3-5V och den är klar att användas (man måste givetvis ha en videomottagare på marken också). Jag rekomenderar att byta till någon lättare kontakt..

Det här ser inte mycket ut för världen, men det är en 5.8ghz videosändar modul.
det är bara 10mW men jag tror den kan bli bra i micromodeller, Parkzone brick och Spektrum AR6400 brick har ju ändå inte så lång räckvidd så det är lite poänglöst att jätte mycket längre räckvidd på videolänken.

Jag kommer att göra lite tester (som kommer hamna här på bloggen) innan jag lägger upp den i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar