fredag 17 december 2010

KK Quadrocoptern har fått nya motorer!

Jag vill prova så mycket som möjligt av mitt sortiment för att försäkra mig om att produkterna fungerar bra, Så nu nu har jag provat AX-2210N 1200KV motorerna på min quadrocopter.

Första intrycket av motorerna är väldigt bra, motorn har bra finnish och lagerna känns bra, även motor fästet som går att ta bort med två insex skruvar har bra passform.

Första Flygningen gick helt odramatiskt och jag kan inte påstå att jag märkte jättestor skillnad mot Turnigy motorerna med samma specifikationer som jag hade tidigare, men även dom fungerade bra så det kan jag inte klaga på.
Jag tyckte dom gick lite tystare, och det tror jag kan ha med att göra att jag tror dom här motorerna har bättre kullager, åtminstone glappar dom inte lika mycket som mina Turnigy.



Det enda negativa som jag kan hitta med den här motorn är att att jag tycker propeller axeln är onödigt lång, när man sätter en propeller adapter på den så hamnar den ganska högt upp,
men det är ju lätt hjälpt med en annan typ av propeller adapter eller en bågfil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar