måndag 20 december 2010

Quadframe Mini byggguide del3

Här är styrkortet dit limmat, jag använer UHU por till att limma skumgummi.

nu är locket på igen!

Motorer på plats! innan man fäster motorsladdarna med spännband imot armarna, så kan det vara bra att kolla att motorerna går åt rätt håll!
Om ni är osäker på vilken motorn som ska gå åt vilket håll, kolla Aeronautikhobby.com tips och tricks.


Jag vill ju så klart även ha Led belysning!
Jag har köpt självhäftande 12v led remsor med som man kan klippa isär och läda ihop som man vill. Jag ska ha led belysning under armarna och korta remsor på sidan av armarna vid motorn så att det är lättare att avgöra vilken sida som är vilken även på låg höjd.

Klar! nu är det bara att ladda batteriet och flyga!
Jag vet inte om jag tycker att ramen är jätte snygg direkt, men den är väldigt funktionell och praktisk! och dessutom ska det tydligen vara så att Quadrocopter ramar med tunna armar är bättre i vind än CNC frästa ramar med större vind fång.


Jag får inte glömma att nämna att min 2åriga dotter översåg arbetet och såg till att allt gick rätt till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar