onsdag 29 december 2010

MultiWii projekt smygstartar.

Min shield till mitt Multiwii projekt har kommit!
det finns flera olika shields till multiwii, jag valde den här för att den är enklast.
det finns en annan med mer funktioner och jag kommer nog vilja göra en sån också, men det blir ett senare projekt!


Till det här projektet behövs två stiftlister som används till servokontakter och liknande.


Jag monterade ur gyro kortet ur min Wii motion plus (kallas ofta WMP).
kontakterna ska klippas bort innan och nya längre sladdar ska lödas dit.


Min arduino hade färdig monterade pinnar så jag fick klippa av dom som inte ska användas.


Sen är det bara att trycka dit arduino i hålen som är avsedda för stiften (den passar bara på ett sätt) och sen löda fast den på undersidan. sen är det bara klippa till flera stift till servon, fartreglage och Wii motion plus gyro plattan. på bilden är inte alla stift på plats..

Ett tidigt bakslag uppenbarade sig idag när det visade sig att jag beställt fel Arduino, Jag beställde en Pro mini 168 5v 16mhz, när jag egentligen borde ha beställt en Arduino 328 5v 16mhz. 168an funkar bra för dom tidigare versionerna av MultiWii, men dom senare versionerna får inte plats på 168an, så jag har beställt en ny ifrån elektrokit.



Fortsättnings Följer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar