lördag 18 december 2010

KK Quadrocopter vinter flygning

Jag har upptäckt att KK styrkortet inte gillar allt för många minus grader.
den vill helt enkelt inte armera fartreglagen om det är mer än -5 (ungefär).

Jag har byggt en liten låda av depron runt styrkortet som jag hoppas ska isolera lite mot kylan, men jag vet inte än om den fungerar.

En annan sak som inte gillar kyla är plast har jag märkt, jag var ute och flög lite idag, ca -4 och det gick väldigt bra, jag passade på att pressa quaden lite, och det slutade tillsist i en driva såklart!
och det gillade inte plastkorset som håller ihop armarna på min quad.
en av armarna gick rakt av! jag hade blivit varnad för att plastkorset inte är så hållbart som det ser ut, och kylan gjorde nog att plasten blev ännu skörare.

På nästa quadrocopter ram ska jag använda glasfiber plattor istället, eller om jag vill lyxa till det ordentligt så kanske det blir kolfiber.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar